Çocuklar Dijitalde zengin öğrenme desteklenmeli

EĞİTİM 19.09.2018 - 10:08, Güncelleme: 21.04.2021 - 10:51
 

Çocuklar Dijitalde zengin öğrenme desteklenmeli

TÜBİTAK 4005 Bilim ve Toplum Yenilikçi Eğitim Uygulamaları kapsamında desteklen, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Nesrin Işıkoğlu Erdoğan’ın yürütücülüğünde gerçekleştirilen, 20 farklı üniversiteden akademisyenlerin katıldığı Oyun Bizim İşimiz: Erken Çocukluk Eğitiminde Dijital Oyunun Etkili Kullanımı (OBİ) yapılan sertifika töreni ile tamamladı.    Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde bir hafta boyunca yapılan eğitimlerin sonunda çocukların oynadığı dijital oyunlar ile ilgili önemli sonuçlar ortaya çıktı. Kodlama robotları, oyun kitleri, artırılmış gerçeklik,  eğitici mobil uygulamaları gibi somut dijital oyun araçlarının okullarda ve evlerde çocuklara zengin öğrenme ortamı sunabilecekleri için kullanımlarının desteklenmesinin önemli olduğu vurgulandı. Çocuklarda bilişsel gelişimi, hesaplamalı düşünceyi destekleyen ve 21. yüzyıl becerileri arasında yer alan kodlama eğitiminin oyun yoluyla gerçekleştirilmesi ve erken çocukluk eğitiminde yer alması gerektiği belirtildi.     “Yasaklama eşlik et” sloganı aile ve öğretmenlerin çocuklarını yakından takip etmesi gerekliliğin öneminin vurgulandığı eğitimde, dijital oyunları çocukları meşgul etmek ve sakinleştirmek amacı ile kullanılmak yerine onların yaratıcılıkları ve öğrenmelerini desteklemek için kullanılması gerektiği belirtildi.     Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde gerçekleştirilen eğitimde; ebeveyn ve öğretmenler için dijital oyunu kullanma ilkeleri hazırlandı. Bebeklerin sadece görüntülü sohbet programlarını günde 5-10 dakika kullanabilecekleri, 2 yaş ve üzeri çocukların eğitici dijital oyunları günde en fazla bir saat ve aralıklı olarak (20+20+20) mutlaka öğretmen veya ebeveynlerin yanında oynamaları önerildi. Bu sürelerde çocukların yaratıcılıkları ve öğrenmelerini destekleyen nitelikli dijital oyunların seçilmesinin önemli olduğu vurgulandı.     Ülkemizde çocuklar için nitelikli dijital oyunların artması gerektiği ve oyun tasarımcılarının eğitimcilerle işbirliği içinde daha iyi oyunlar tasarlayabilecekleri ifade edildi. Dijital oyunun geleneksel oyunlara ve etkinliklere bir alternatif olmadığı çağımızın getirdiği bir fırsat olarak geleneksel oyunlarla birlikte çocukların yaşamında yer alması gerektiği belirtildi.   Projeye katılan dört farklı üniversiteden toplam 20 akademisyen, “dijital oyun elçileri” olarak bilinçlendirme çalışmalarını kendi üniversitelerinde ve şehirlerinde yapmak üzere Pamukkale Üniversitesi’nden ayrıldı.  

TÜBİTAK 4005 Bilim ve Toplum Yenilikçi Eğitim Uygulamaları kapsamında desteklen, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Nesrin Işıkoğlu Erdoğan’ın yürütücülüğünde gerçekleştirilen, 20 farklı üniversiteden akademisyenlerin katıldığı Oyun Bizim İşimiz: Erken Çocukluk Eğitiminde Dijital Oyunun Etkili Kullanımı (OBİ) yapılan sertifika töreni ile tamamladı. 

 

Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde bir hafta boyunca yapılan eğitimlerin sonunda çocukların oynadığı dijital oyunlar ile ilgili önemli sonuçlar ortaya çıktı. Kodlama robotları, oyun kitleri, artırılmış gerçeklik,  eğitici mobil uygulamaları gibi somut dijital oyun araçlarının okullarda ve evlerde çocuklara zengin öğrenme ortamı sunabilecekleri için kullanımlarının desteklenmesinin önemli olduğu vurgulandı. Çocuklarda bilişsel gelişimi, hesaplamalı düşünceyi destekleyen ve 21. yüzyıl becerileri arasında yer alan kodlama eğitiminin oyun yoluyla gerçekleştirilmesi ve erken çocukluk eğitiminde yer alması gerektiği belirtildi.

 

 

“Yasaklama eşlik et” sloganı aile ve öğretmenlerin çocuklarını yakından takip etmesi gerekliliğin öneminin vurgulandığı eğitimde, dijital oyunları çocukları meşgul etmek ve sakinleştirmek amacı ile kullanılmak yerine onların yaratıcılıkları ve öğrenmelerini desteklemek için kullanılması gerektiği belirtildi.

 

 

Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde gerçekleştirilen eğitimde; ebeveyn ve öğretmenler için dijital oyunu kullanma ilkeleri hazırlandı. Bebeklerin sadece görüntülü sohbet programlarını günde 5-10 dakika kullanabilecekleri, 2 yaş ve üzeri çocukların eğitici dijital oyunları günde en fazla bir saat ve aralıklı olarak (20+20+20) mutlaka öğretmen veya ebeveynlerin yanında oynamaları önerildi. Bu sürelerde çocukların yaratıcılıkları ve öğrenmelerini destekleyen nitelikli dijital oyunların seçilmesinin önemli olduğu vurgulandı.

 

 

Ülkemizde çocuklar için nitelikli dijital oyunların artması gerektiği ve oyun tasarımcılarının eğitimcilerle işbirliği içinde daha iyi oyunlar tasarlayabilecekleri ifade edildi. Dijital oyunun geleneksel oyunlara ve etkinliklere bir alternatif olmadığı çağımızın getirdiği bir fırsat olarak geleneksel oyunlarla birlikte çocukların yaşamında yer alması gerektiği belirtildi.

 

Projeye katılan dört farklı üniversiteden toplam 20 akademisyen, “dijital oyun elçileri” olarak bilinçlendirme çalışmalarını kendi üniversitelerinde ve şehirlerinde yapmak üzere Pamukkale Üniversitesi’nden ayrıldı.

 

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve denizli20haber.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.